mercredi 22 octobre 2014

Lo polit juòc dei sonoritats

     Dempuèi d'annadas mantuneis autors se metèron a considerar lo lengatge coma messatge e pas tant coma còdi: a l'espepissar un pauc mai se rendèron còmpte que lei mòts èran mai que de letras que se seguissián, qu'èran tanben una melodia e de sonoritats. 
    Amb l'ajuda de meis amics medocians me pleguère ieu tanben a aquest exercici:


     "Grace, èra son nom, ciutadana grèga de la fin de l'èra gregoriana. Serviciala dau Papa Gregòri XIII demorava dins un ostau grand que donava sus la grèva au fònd d'una carrièra grisastra dins lo grisum de la vila de Tusculum, l'actuala Frascati. La graceta aviá daissada sa Grècia natala un jorn de grand dòu, a la mòrt de Grooisbos son grand.
    Èra grec, dempuèi totjorn, èra èu que l'aviá agachat crèisser, e li contava totjorn, a la filheta, que son nom veniá d'un sovenir de viatge, dau noviatge en Africa dau Sud de sei parents, d'un tè saborós, rotge, perfumat e sens tèïna, un tè calorós en boca que daissa un rèire gost de prima, un pauc coma Grooibos, grand afectuós e present, qu'a la mòrt de sa filha Gregorià s'entrevèt de la polida Grace, a l'atge dau gratipautas.

    Via C.Galli, una grisòla s'espandís sus la paret per tau d'ensolelhar sa pèu vert-gris dins una davalada naissènta, Grace, quilhada sus son grasairon gaitava la nuèch neblosa que se dessenhava dins leis èrsas en grimaçant de son lassitge dau jorn. La sornura dau calabrun daissava entreveire lei corbas generosas de la joineta, son còs d'adolescenta cercava encara son armonia e son equilibri, lo grais de seis ancas fasiá pès a costat dei noses que mostravan la femna novèla que veniá. 
    Sa beutat èra endacòm mai, èra dins seis uèlhs, negres, prigonds, fugidors, testimònis d'un passat cargat de dolor e tanben d'amor. Lo negre de sa cabeladura li servissiá de muralha còntra lei curiós que li volián raubar sa joinessa. Èra polida a sa maniera Graceta, filheta malastrosa que cercava son camin luènh dei camins enfantós de sei remembres ..."


Amics legeires vaquí la resulta de mon trabalh, espere lo vòstre vejaire, qu'un autor es pas ren sens legeires.

La granhòta.

P.S: lo juòc dei sonoritats foguèt doblidar lèu lèu davant la rapidesa deis ideas que sortissián de mon cap. Un exercici de trabalhar!

lundi 13 octobre 2014

Qué hacer?

    
      Creo que hoy os voy hablar de algo mas íntimo que las otras vezes. Tengo necesidad de hablar con alguien de objetivo, alguien que escucha sin pensar saber para mi. Pero creo que al final yo mismo no sé lo que quiero, como lo podría saber alguien mas?
     Me queda una semana, una semana para decidir lo que será mi vida durante mas de treinta años. Al final solo tengo que decidir si tengo las capacidades para acceder a mi sueño. Un sueño? Lo es? Es lo que he soñado desde siempre? De verdad? Ahora mismo no lo puedo decir!
     Finalmente hacer este paso no significa que tengo que ir hasta el final, todo eso se queda como una prueba, un momento de acceptación. De decirme que estoy capable de superar todos los obstáculos que llegan ja es una prueba.
     Os diré algo mas, tengo miedo. Miedo de crescer? Miedo de escoger o de escoger mal? Quién sabe... Estoy enfrente de mi, el miedo me impide de pensar, de ver las cosas claramente.
     Página blanca, porqué no me contestas? No quieres darme la solución? Unos me dicen que tengo que hacerlo porqué es así y otros que tengo que hacer lo que quiero, lo que me gusta. Pero si solo lo sabía. Al final no son respuestas que me ayudan.
     Quizás que el problema no tiene solución. Cuando mi alma no se puede decidir entre si o no, tengo que decir talvez? Aquí no lo puedo. Y porqué no aplazar la pregunta a después? Será probablamente mi solución para esta noche, para permitirme de dormir y descanzar antes de empezar mañana de nuevo esta lucha con mi cerebro. 

     Pero si tengo que hacerme la pregunta mejor hacermela ahora, no? Si sabes tu lector, dime!


P.S: Lo he hecho, y aún no lo siento. 

mercredi 8 octobre 2014

Ieu e ieu ... Yo y yo ...

Ieu e ieu …


Ai dins mon cap dos èsser, un qu'a grandit e l'autre qu'es demorat un pichonet amagat au fons de ieu. Es d'aqueste darrier que vos vau parlar. Es lo mai interessant dei dos, lo primier es un pauc cagant e moralizador. E doncas lo segond, lo ieu prigond, lo ieu interiorizat, sarà lo subjècte de mon article de uèi. Perqué fin finala es d'aqueste que gausam pas jamais evocar, es eu que conten totei nòstrei secrets intimes. Amb l'atge e lo vielhum que se sarra, me rende còmpte que i a de causas pas tant importantas qu'aquò e que lo fach d'aver de gost me diferencia deis autreis. Lo mai important estènt que mei gosts devon pas èsser aquelei deis autreis, que siegue poirrit ò pas aquò depend deis autreis. Afirme doncas mei gost e gause vos liurar mon primier secret : m'agradan lei causas « cucu », çò que la societat sona cucu.
Per eisèmple se parlam de musica, a ieu m'agrada de cançons « latino » coma se fasián i a dètz ans amb Obsession – Aventura, ò coma se fa encara amb Bailando por ahi – Juan Magan. Son de cançons que me dònan enveja de dançar. Podèm tanben parlar de filmes, aquelei que m'agradan lo mai son lei que fan plorar, lei « filmes de chatas » coma dison quauqueis uns. Dirty Dancing ò encara Je te promets, d'istòrias d'amor impossibles, lo romantisme dins sei grandeis oras. Aquò me fa quauquei còps plorar mai sabe pas, m'agradan, aime l'emocion.
Es benlèu mon costat emotiu que sortís aquí mai m'agradan lei causas « cucu », vos rassegure m'agradan d'autrei causas completament diferentas. Mai aquò sarà l'objècte d'un autre article.

Poton de la granhòta e a la setmana que ven.

Yo y yo …


Ai en mi cabeza dos seres, un que creció y el otro que se quedó un niñito escondido en el fondo de mí. Es de este último que voy hablar con vosotros. Es el mas interessante de los dos, el primero es un poco aborrido y moralizador. Entonces el segundo, el mí profundo, el mí interiorizado, será el sujeto de mi artículo de hoy. Porqué finalmente es de este que no nos atrevemos jamas de evocar, es el que contiene todos nuestros secretos íntimos. Con la edad y la vejez que llega, me aviso que hay cosas que no son tanto importante y que el hecho de tener gusto me diferencia de los otros. El mas importante es que mis gustos no tienen que ser los de los otros, que sean malos o no depiende de los otros. Afirmo entonces mis gustos e me atrevo entregarle mi primero secreto : me gustan las causas « cucu », lo que la sociedad llama « cucu ».
Por ejemplo si hablamos de música, a mi me gusta canciones « latinas » como se hacian hace diez años con Obession – Aventura o como todavía se hace con Bailando por ahi – Juan Magan. Son canciones que me dan envidia de bailar. Podemos tambien hablar de las películas, los que me gustan mas son los que hacen llorar, las « películas de mujeres » como dicen algunos. Dirty Dancing o mas Je te promets, istorias de amor imposibles, el romantismo en sus oras mas grandes. Eso me hace algunas vezes llorar pero no sé porqué, me gustan, me gusta la emoción.
Es talvez mi lado emotivo que sale aqui pero me gustan las cosas « cucu », les tranquilizo me gustan otras cosas completamente diferentes. Pero eso será el objeto de un otro artículo.


Besito de la rana y nos vemos la semana que viene.

samedi 4 octobre 2014

Lo retorn de la granhòta

Bonjorn en totei,

Aqui la granhòta en dirècte de Provença. Uèi lo 4 d'octòbre de 2014 tòrne prene la pluma après 2 ans de silenci. L'enveja de vos escriure me tornèt e quin melhor mejans de mestrejar una lenga que de l'escriure. Vos lo dise trè ara, l'enveja de vos escriure m'es pas tornada amb d'idèas de subjècte s'anam doncas petaçar per fargar quauqua ren que tene la rota.

Per uèi, vos vau parlar de la granda decepcion de ma setmana. Se remembram totjorn de causas de nòstra enfança e de nòstra adolescéncia, mai fin finala s'entrevam que leis avèm idealizadas. Es çò que m'arribèt. Lo subjècte de ma desilusion: Babali. Vos vau contar l'istòria de la debuta. Ère en clasa de terminala, en cors d'occitan. E vaqui qu'estudiam lo tèxt de la polida Babali. Lo sovenir que n'ai, un libre gròs, una istòria d'amor, una Babali simbòu de la "raça provençala", una maravilha. 

E dimècres una enveja fòla de tornar trobar aqueu libre, passère una oreta a cercar dins la biblioteca, ajudada per la bibliotecària que pecaira aviá per sola descripcion: es un libràs, que se ditz Babali. Fin finala l'avèm trobat, pichòt libròt escondut entre dos libràs, quasi invisible. Decebuda decide de lo dubrir e de veire se tòrne trobar lei mòts que qu'avián tant agradat fa 5 ans, son aqui ben presents mais segonda suspresa, duran un capitol, pas mai. Lo demai una istòria d'amor negada au mitan de la descripcion de la camarga bovina. Decepcion totala! Ieu que t'aimave tant Babali, ieu que parlave de tu a cu me voliá escotar.

Una morala a tot aquò? Pas mai faire fisança a mei remembranças!